Serie A: cronica etapei a doua

Multe meciuri spectaculoase s-au disputat in etapa secunda din Serie A si, la fel ca in runda inaugurala, oaspetii au avut castig de cauza. Torino, Napoli, AC Milan si revelatia SPAL au fost singurele care au fructificat avantajul terenului propriu, in timp Crotone si nou promovata Hellas au inregistrat unica remiza a etapei. In fruntea clasamentului regasim cinci echipe cu numarul maxim de puncte dupa scurgerea celor doua etape in timp ce in subsolul ierarhiei avem alte cinci formatii care nu au adunat inca nici un punct!

Roma – Inter 1-3

Capul de afis al etapei s-a disputat pe Stadio Olimpico acolo unde nerazzurii aveau nevoie de confirmarea rezultatului foarte bun obtinut in prima etapa in fata Fiorentinei. Pentru aceia care nu au urmarit partida si au vazut doar scorul impresia este ca Inter a obtinut o victorie usoara, insa lucrurile nu au stat deloc asa.

Roma a dominat categoric meciul pana aproape de jumatatea reprizei secunde, insa asa cum ne-am obisnuit in ultimele sezoane oportunismul lui Mauro Icardi a intors din nou in favoarea lui Inter soarta unei partide al carei deznodamant parea inevitabil. Atacantul nerazzurilor se afla deja la a doua dubla a sezonului, iar forma aratata pana in prezent trimite selectionerului Argentinei un mesaj raspicat : faptul ca Icardi va fi greu de lasat deoparte in alcatuirea listei de 23 de jucatori pentru Cupa Mondiala din Rusia!

Exceptand golul inscris giallorossii au lovit de trei bara portii lui Samir Handanovic prin Kolarov, Nainggolan și Perotti. De notat si primul gol pentru Matias Vecino in tricoul lui Internazionale care va primi cu un moral foarte bun vizita revelatiei SPAL.

Subiectul cel mai fierbinte al inceputului de sezon in Serie A, tehnologia VAR, a dat iar prilej de discutii in urma unei faze in care Roma ar fi trebuit sa primeasca penalty, dar a primit doar un corner, iar arbitrul nu a consultat reluarea video.

Genoa – Juventus 2-4

Asa cum ne-am obisnuit in ultimii ani deplasarea de la Genoa incepe sa devina una dintre cele mai grele partide pentru Juventus. La fel ca si in sezonul precedent bianconerii s-au trezit din pumni doar dupa ce scorul pe tabela a luat proportii pentru gazde.

A fost a doua etapa cand Juventus a fost penalizata cu lovitura de la 11 metri cu ajutorul tehnologiei VAR, dar a si primit una in ultimele minute ale primei reprize. Genoa s-a vazut pusa in postura de a gestiona un avantaj de doua goluri dupa doar 7 minute de joc insa schimbarile din lotul grifonilor din aceasta vara s-au resimtit. In comparatie cu partida din sezonul trecut de aceasta data Genoa nu a putut gestiona avantajul si s-a vazut egalata pana la pauza, iar in repriza a doua Juventus s-a desprins decisiv gratie lui Paulo Dybala, aflat la primul hat-trick in tricoul torinezilor.

Cheia succesului Batranei Doamne s-a aflat la mijlocul terenului. Massimiliano Allegri a mutat inteligent dupa pauza prin introducerea lui Matuidi, jucator cu o viteza de reactie mai buna decat a lui Khedira si care a avut sarcina de a rupe jocul in linia mediana a genovezilor. Tehnicianul lui Juventus a surprins prin neintroducerea lui Douglas Costa, iar gestionarea lotului pe care il are la dispozitie nu va fi o sarcina deloc usoara in acest sezon pentru livornez.

Defensiva lui Juventus a dat semne de slabiciune in multe momente in aceasta partida asa cum a facut-o in acest inceput de sezon. Atat Benatia cat si Rugani sunt in momentul de fata mult sub nivelul lui Bonucci, iar Massimiliano Allegri spera ca noua achizitie, Benedikt Howedes sa rezolve lacunele din defensiva.

Milan – Cagliari 2-1

Patrick Cutrone traverseaza cea mai buna forma a carierei in acest inceput de sezon, iar Milan mai aduna 3 puncte in clasament. Desi au avut una dintre cele mai spectaculoase campanii de transferuri in aceasta vara cel mai in forma jucator al milanezilor este unul crescut in interiorul clubului.

Montella a abordat partida cu Cagliari asezand un 4-3-3 si pe fondul relaxarii in urma golul inscris devreme Milan le-a permis sarzilor sa iasa la joc si sa rateze cateva ocazii importante, inclusiv o bara prin Farias. Golul lui Cagliari s-a datorat intr-o buna masura erorii lui Kessie din fata apararii si aici se vede unde trebuie sa mai lucreze Montella cu jucatorii sai pentru a elimina astfel de greseli. Pentru prima data in acest sezon Milan s-a aflat in dificultate, dar a reactionat pe tabela, acolo unde se face diferenta.

Milanezii au obtinut toate cele trei puncte gratie unei lovituri libere executata impecabil de Suso, dar lui Cagliari nu i s-a acordat un penalty in urma unui fault al lui Bonucci asupra lui Joao Pedro. De notat si intrarile lui Lucas Biglia si Nikola Kalinic, cel care va avea o misiune ingrata anul acesta: aceea de a se impune in fata lui Cutrone si Andre Silva.

Torino – Sassuolo 3-0

Sassuolo resimte din plin plecarea lui Eusebio Di Francesco si, alaturi de Crotone, este singura echipa care inca nu a reusit sa inscrie in noua stagiune. Daca in anii precedenti verzii ajungeau in grupele Europa League jocul aratat in acest inceput de sezon ne arata ca pretentiile au scazut, cel putin pentru moment.

De partea cealalta Torino a avut parte de un meci mai greu decat se astepta. Perla coroanei, Andrea Belotti a reusit golul etapei chiar inainte de pauza si a deblocat o partida ce se complica tot mai mult odata cu trecerea timpului. Il Gallo a decis sa ramana la Torino in pofida numeroaselor oferte primite pe numele sau in aceasta vara dorind sa aiba continuitate pentru a prinde lotul Italiei pentru Cupa Mondiala si inca un sezon in care sa confirme ceea ce a aratat anul precedent il vor face pe nouarul granata unul dintre cei mai curtati jucatori in vara urmatoare.

Desi a dominat autoritar si si-a creat numeroare ocazii de a majora scorul Torino s-a desprins pe finalul partidei cu largul concurs al defensivei lui Sassuolo.

Napoli – Atalanta 3-1

Ofensiva lui Sarri si-a indeplinit misiunea in fata singurei echipe care i-a luat toate cele 6 puncte in stagiunea precedenta. La chiar prima ocazie avuta Cristante s-a inaltat de langa Maggio si a reluat in plasa reducand la tacere cei peste 35.000 de spectatori de pe San Paolo. Ambele echipe au continuat sa atace, iar la pauza Atalanta a intrat in avantaj.

Dupa reluarea jocului Zielinski a egalat printr-o executie imparabila de la marginea careului profitand de marcajul lejer al lui Gomez. A fost golul care a dezlantuit ofensiva napoletana, iar reusita de la golul secund ne arata de ce Napoli va avea un cuvant greu de spus in lupta pentru Scudetto anul asta. Pe finalul partidei Marko Rog a inscris primul sau gol in tricoul lui Napoli si a inchis tabela in urma unui contraatac fulger purtat de Callejon si Insigne.

Napoli a raspuns ca o echipa matura si a reusit a patra victorie in tot atatea partide oficiale in acest sezon.

SPAL – Udinese 3-2

Este deja a treia oara cand mentionez ca SPAL este revelatia acestui inceput de sezon. Poate ma hazardez avand in vedere ca victoria obtinuta a venit in minutul 94, dar ceea ce joaca SPAL este placut ochiului si prevad meciuri cu goluri multe in acest sezon pentru biancazzurri. SPAL abordeaza ofensiv acest sezon mizand pe cartea experientei. Tehnicianul Leonardo Semplici spera ca tineri precum Mattiello sau Lazzari sa creasca pe langa deja veteranii Borriello si Floccari.

Chievo – Lazio 1-2. Fiorentina – Sampdoria 1-2. Crotone – Hellas Verona 0-0

Dupa semiesecul din prima etapa de pe teren propriu Lazio venea la Chievo avand mare nevoie de cele trei puncte pe terenul unde nu mai castigase din 2014. Desi a deschis scorul repede prin Immobile in urma unei greseli de portar Lazio s-a vazut ulterior dominata de Chievo care a ratat mai multe ocazii pana la golul egalizator al lui Pucciarelli din minutul 34.

Pariul meu personal pentru acest sezon il reprezinta sarbul Sergej Milinkovic-Savic, cel care a adus victoria in ultimele minute pentru laziali dupa ce anterior il angajase in adancime pe Immobile cu o pasa ce a surprins apararea lui Chievo. Desi a luat toate punctele puse in jos Lazio nu arata deloc bine in acest inceput de sezon, iar etapa urmatoare pe Stadio Olimpico soseste AC Milan. Lazialii au de pus la punct multe lucruri daca vor sa emita pretentii pentru un loc de cupe europene la finalul stagiunii.

Fiorentina resimte din plin lipsa de implicare a fratilor della Valle si se anunta un sezon foarte tulbure la Firenze, oras obisnuit cu parfumul meciurilor europene. Ramas fara o buna parte a titularilor de anul trecut Stefano Pioli se afla intr-o postura delicata, iar rezultatele nu-i sunt deloc favorabile. Se spune ca timpul sau pe banca Fiorentinei este pe sfarsite. De partea cealalta Sampdoria a castigat toate punctele puse in joc in primele doua etape chiar si fara Patrick Shick, plecat la AS Roma. Daca in prima repriza Sampdoria a profitat de fiecare greseala iscata in defensiva viola dupa pauza Fiorentina a aratat mult mai bine si a reusit sa reduca din avantaj.

Crotone si Verona au remizat intr-un meci fara goluri, dar judecand dupa numarul ocaziilor create Crotone ar fi trebuit sa obtina cele trei puncte. La Verona continua sa arda mocnit conflictul dintre tehnicianul Fabio Pecchia si Giampaolo Pazzini, lasat inca o data pe banca de rezerve ca si in prima etapa. Cele doua combatante se vor regasi in grupul formatiilor care vor lupta pentru evitarea retrogradarii la finalul sezonului.

Be the first to comment on "Serie A: cronica etapei a doua"

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: